Het zesde leerjaar trok op onderzoek naar de vijver aan de Dries in Nieuwerkerken.
Gewapend met een schepnet en enkele onderzoeksmaterialen doken we in de wereld van de waterdiertjes.
Daarna trokken we naar de berm op zoek naar hommels.
Wist je dat hommels in een kolonie leven maar dat alleen een koningin de winter overleeft?
Wist je dat ze daarbij vriestemperaturen tot -19°C kan overleven?
Niet slecht voor zo’n kleine brombeer, toch?
We sloten af met een leuke escape-game.
Hier zijn we (jammer genoeg) nog een laatste keer!
Deze ochtend werden we verwend met lekkere pannenkoeken. Een ideale start om deze laatste dag in te zetten!
Hieperdepiep, hoeraaa! Vandaag hebben we onze jarige Lenny in de kijker gezet! 🥳
We deden vandaag aan tubing en genoten van verschillende balsporten.
We kijken terug op een leuke driedaagse! Mooie herinneringen voor het leven!
Dag 2 was opnieuw een schot in de roos.
Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt waren we klaar voor een nieuwe dag vol sport en spel.
We begonnen dansend aan deze dag met onder andere honkbal, pumptrack, muurklimmen, badminton en archery tag.
We zochten onze weg doorheen ons zonnestelsel via een planetenwandeling 🌍 en bezochten de sterrenwacht waar we een cosmodromenshow volgden.
Tenslotte was er uiteraard onze fuif!
We dansten de nacht in om daarna onder de dekens te kruipen voor onze laatste dag!